ნატო ნიკოლეიშვილი, აჩიკო სუდაძე – ბუნდოვანის პოეზიის გარდაცვალების წლისთავი

ერთი წლის წინ, ზუსტად ამ დროს, პოეტმა გიორგი ბუნდოვანმა თავისი პოეზია დაასაფლავა. დღეს კი, 18 მარტს, წლისთავი გადაუხადეს დასაფლავებულ პოეზიას. წლისთავს ესწრებოდნენ ჭირისუფლის ახლობლები და მეგობრები. დასაფლავების უკვდავსაყოფად ფირზე აღბეჭდილი პროცესია აჩვენეს.

გიორგი ბუნდოვანი ხუთი კრებულის ავტორია. 23 წელია, წერდა, ხოლო დასაფლავების შემდეგ, მან შეწყვიტა წერა. მისი აზრით, შემოქმედება, რომელსაც ქმნიდა, იყო რეზონანსი ტერენტი გრანელის შემოქმედებისა. ტერენტი მისთვის იგივდება ხელოვნებასთან, პოეზიასთან და, თუ ვინმე დაიწყებს დავას, ვინ უფრო დიდი პოეტი იყო: ტერენტი თუ გალაკტიონი, ის აუცილებლად იტყვის – ტერენტი!

„ტერენტი ერთადერთია, ვინც აღიარეს მისტიკოს პოეტად. თუ ვინმე იტყვის, რომ ტერენტი უყვარს, მის საფლავთან ერთი ღამე მაინც უნდა ჰქონდეს გათენებული. მე კი მის საფლავს რვა წელი ვიცავდი, ერთი ჭიქა ღვინითა და პურით. მისი გადასვენების დროს კი გათხრილ საფლავში ჩავწექი და მის ნეშტზე მწოლიარემ ლექსი დავწერე. პუშკინის ინსტიტუტში შეგროვილი 600 მანეთით, ტერენტის პეტრე– პავლეს სასაფლაოზე მარმარილოს მემორიალი გავუკეთე“.

ტერენტის საფლავის დაცვასთან ერთად, იგი ბუდიზმითაც იყო გატაცებული, და მის პოეზიასაც ეტყობა ბუდას, თხარნას და სანთხას გავლენა.
გარდაცვალების წლისთავის ცერემონიაზე სიტყვით მეგობრებიც გამოვიდნენ. შესანდობარი სიტყვა თქვა მხატვარმა რეზო ადამიამ: „სამხატვრო აკადემიაში ვისაც ფიროსმანი არ უყვარდა, დღეს არცერთია მხატვარი. ასევეა პოეზიაშიც, თუ შემოქმედს არ ჰყავს ნამდვილი „კუმირი“, ის ვერასდროს იქცევა ნამდვილ პოეტად“.

მეგობრებმა ბუნდოვანს შეუქეს შემოქმედება და აქვე ისიც უსაყვედურეს, რომ მან „დააშრო კალამი“. სხვა მეგობრებიდან კი, ვინც სიტყვით არ გამოსულან, დაგვამახსოვრდა „მეტამორფოზული შოთა“ და მარსიანი. იქვე აღნიშნეს, რომ „ქაოსური“ (ზურა რთველიაშვილი) შვედეთშია, თავშესაფარს ითხოვს და აგრძელებს პოეტურ მოღვაწეობას.

გიორგი ბუნდოვანი

ნატო ნიკოლეიშვილი – ”სანამ გიორგი ბუნდოვანი კოსმოსში გაფრინდებოდეს”

პოეტი გიორგი კახიძე, ფსევდონიმით ბუნდოვანი, ამჯერად რეჟისორის ამპლუაში მოგვევლინა. მისი მოკლემეტრაჟიანი ფილმების ჩვენება კაფე „new art“–ში გაიმართა.

მის ფილმების ციკლს „ანდენგრაუნდული მინი არტფილმები“ ჰქვია. „new art”–ში მისი ჩვენება დაგვიანებით დაიწყო. რეჟისორი მაყურებელს ელოდა. მაყურებელი არც ისე ბევრი იყო. ფილმების ჩვენებამდე ბუნდოვანმა აღნიშნა: „უკეთესია, ჩემს ფილმებს ბევრმა ადამიანმა ერთად არ უყუროს, რადგან ისინი ძალიან ეკლექტურია. მაყურებელმა მასში შეიძლება დაინახოს მაზოხიზმი, სიგიჟე და არაადეკვატურად აღიქვას. ყველა ვერ გაიგებს. თუმცა, ნებისმიერი რეაქცია ჩემთვის მისაღებია. შეიძლება ვიღაცამ ხითხითი დაიწყოს, ვიღაც ადგეს და გავიდეს, მაგრამ ესეც რეაქციაა და ვიღებ“.

ახლა ცოტა რამ „ანდენგრაუნდული მინი არტფილმების“ შესახებ. ციკლი 23 ფილმისგან შედგება. 22 ფილმი 2006 წელს არის გადაღებული, ერთის გადაღება კი ერთი თვის წინ დასრულდა. ყველა ფილმი მობილური ტელეფონით არის გადაღებული.

გიორგი კახიძე: „გამიზნულად ვიღებ ფილმებს მობილური ტელეფონით, მაღალი ხარისხის ფილმების გადაღება მე არ მაინტერესებს. მინდა ვაჩვენო, რა შეიძლება გაკეთდეს დაბალი ხარისხით. ასეთი მიმდინარეობაც არსებობს – „დაბალი რეზოლუციის ფილმები“. მე დავინტერესდი ამ მიმდინარეობით. ბევრი ცნობილი რეჟისორი იღებს დაბალი ხარისხის ფირით ფილმებს. 8 მილიმეტრიანი კამერებით იღებენ და კინოს ფესტივალებზე გააქვთ“.

პოეტთან ერთად კაფეში ფილმის მთავარი როლების შემსრულებლებიც იყვნენ. ამ ჯგუფს თავისი, უცნაური სახელი აქვს – „სტიგმატები“, რეჟისორი ბუნდოვანი ამ სახელსაც მარტივად ხსნის: „ყოველი ჩვენი გადაღებული ფილმი, ჩვენ სხეულზე გამონაყარივითაა. ჩვენ ამ ფილმებით ჩვენი ტკივილის მანიფესტაციას ვახდენთ“.

რეჟისორის მოკლე შესავლის შემდეგ იწყება ფილმის ჩვენება. პირველი ფილმი „ნგრევის აღმართია“. იგი 15 წუთი გრძელდება. მასში მხოლოდ ორი არტისტი: მიშა გისტი და ელიზბარ ელიზბარაშვილი მონაწილეობენ. ფილმში პერსონაჟები არ საუბრობენ, ისინი ექსპრომტად აკეთებენ იმას, რაც უნდათ. რეჟისორის იდეაც ეს არის: „წინასწარ არასოდეს ვწერთ სცენარს. ვიკრიბებით მეგობრის სახლში ან ბუნებაში და ვაკეთებთ იმას, რაც შემდეგში ხდება ფილმი“.

ფილმი აღმოსავლური მედიტაციის მუსიკით არის გაფორმებული. ეს რეჟისორის ბუდიზმით გატაცებით აიხსნება.

ფილმის ჩვენებისას კაფეში ის ადამიანებიც იყვნენ, ვინც უბრალოდ კაფეს ესტუმრნენ და ფილმის შესახებ არაფერი იცოდნენ. ისინი ინტერესით უყურებდნენ ფილმებს. შემდეგ ადგნენ და წავიდნენ.

გიორგი ბუნდოვანის არტფილმები მძიმე საყურებელია. მაყურებელი ითრგუნება, იძაბება, როგორც რეჟისორი ამბობს, „ფილმში წარმოჩენილია ადამიანის ის ფარული მხარეები, რაც ყველა ჩვენთაგანშია, ანტიესთეტიკა, ანტიკულტურა. ფილმებში რეალობისგან გაგიჟებული ადამიანების ყოფაა გადმოცემული“.

მეორე ფილმი იყო „ეგსგუმირებული სიბერე“, მას მოჰყვა „მარსიანის მიმიკა“, „ლოცვის ფუგა“, „ფეხთა არია“, „ჩარჩოები და პლასტიკა“. . .

პოეტთან ერთი კითხვა გაგვიჩნდა: „ხომ არ აპირებს დათმოს პოეზია და იქცეს რეჟისორად.“ (მას უკვე ერთი წელია, ლექსი არ დაუწერია).

„მე მულტიმედიური არტისტი ვარ. ჩემი ინტერესის სფერო ფართოა. ერთ კონკრეტულ მიმართულებაზე დიდხანს ვერ ვჩერდები. დღეს ვიღებ ფილმებს, ხვალ შეიძლება კოსმოსში გავფრინდე, მაგრამ მე სულით პოეტი ვარ და ვრჩები პოეტად“.

გიორგი ბუნდოვანი

გიორგი ბუნდოვანი — პოეტი, მულტი-მედია არტისტი

1990 წლიდან აქტიურად იბეჭდება სხვადასხვა ლიტერატურულ ჟურნალ-გაზეთებში, ალმანახებსა და სხვა სახის პერეიოდიკაში. (“რუბიკონი”, “მესამე გზა”, “ალტერნატივა” და სხვა…). 1991 წელს, თავის ბავშვობის მეგობარ და კარის მეზობელ–პოეტ და არტისტ ზურაბ რთველიაშვილთან ერთად აყალიბებს – /”ქართველ პოეტთა ორდენ-“ქრონოფაგებს”/, ეს ორდენი იყო მეორე ოფიციალური პოეტური საძმო, ცისფერყანწელთა ორდენის შემდგომ, საქართველოში, თავისი ლიტერატურული არტ-მანიфესტით, ღერბით, დროშით, ბეჭდითა და თავშეყრის სალონით…

“ქრონოფაგების” ეგიდით გამოიცა 2 პოეტური ერთობლივი კრებული: 1). ”ქრონოფაგები” – 1992წ; 2). ”ანომალიური პოეზია”- 1993 წ. ორდენმა გამართა არაერთი ლიტერატურული საღამო-ღონისძიება, გასვლითი ვორკ-შოპები, პრეზენტაციები….

1987 წელს, გიორგი ბუნდოვანი აქტიურად მონაწილეობდა დიდი ქართველი მისტიკოსი პოეტის—ტერენტი გრანელის პეტრე-პავლეს სასაფლაოდან დიდუბის საზოგადო მოღვაწეთა პანთეონში გადასვენების ისტორიულად ცნობილ პერიპეტიებში (რაზეც არაერთხელ დაიწერა პრესაში, წერილებისა და ინტერვიუების სახით), მანმადე კი 6-7 წლის მანძილზე უვლიდა და პატრონობდა ტერენტი გრანელის, ფაქტიურად მიტოვებულ საფლავს! იმავე, 1987 წელს მიწვეული იყო წალენჯიხაში (გრანელის სამშობლოში) საპატიო სტუმათა შორის, ტერენტი გრანელის 90-წლის იუბილესა, გრანელის სახელობის ქუჩისა და სახლ-მუზეუმის გახსნაზე! ხოლო 1992-93 წლებში, გიორგი ბუნდოვანმა შეინარჩუნა პეტრე-პავლეს სასაფლაოზე ტერენტი გრანელის ყოფილი საფლავი და იქ დადგა მარმარილოს მემორიალი, რომლის წყალობითაც ეს საფლავი დღემდეა შენარჩუნებული…. 2009 წლის 10 ოქტომბერს, გიორგი ბუნდოვანი, 22 წლის შემდგომ, ისევ გახლდათ მიწვეული საპატიო სტუმრად წალენჯიხაში, გრანელის პირველი ძეგლის გახსნაზე და საიუბილეო ღონისძიებებზე, სადაც წარსდგა ვრცელი სიტყვით და სახლ-მუზეუმს საჩუქრად გადასცა რამოდენიმე რელიქვია, მათ შორის, 1924 წელს გამოცემული გაზეთი-“ტერენტი გრანელი”, ორიგინალი!!

გ.ბუნდოვანის ლექსების ნაწილი თარგმნილია რუსულ ენაზე და გამოქვეყნებული რუსულ ჟურნალებში…. ასევე იგი წერს ლექსებს რუსულადაც.

1993 წლიდან, გიორგი ბუნდოვანი, თავის კოლეგა პოეტებთან და არტისტებთან ერთად აქტიურად მონაწილეობს სხვადასხვა პოეტურ, არტისტულ საღამოებსა, თუ სხვა პერфორმენსებში, იგი არის ამ არტ-აქციების ავტორი, თანაავტორი, და ორგანიზატორი (განსაკუთრებით აღსანიშნავია—“დადა-მეფე პრეზიდენტის პირველი და უკანასკნელი არჩევნები”, ქარვასლა, თბილისი 1993წლის 10 აპრილი, რომლის წამყვანი და ორგანიზატორი გახლდათ, ასევე იყო პოეტური მსვლელობის თანაავტორი და მონაწილე—“გასტრონომია და სიყვარული”, /პოეტების სპონტანური მსვლელობა თბილისის ცენტრალურ, მაშინ დაცარიელებულ გასტრონომებში-ლოზუნგით-“გადავაქციოთ გასტრონომები ესტრადებად!”, და- “ ურბანიზმი თანამედროვე ქართულ პოეზიაში”….) და სხვა მრავალი ლიტერ-არტ აქციისა 90-იან და 2000-იან წლების ჩათვლით.

1994 წლიდან, გიორგი ბუნდოვანი ხდება დირექტორი და არტისტი-საქართველოში პირველი-“მარგო კორობლიოვას სახელობის პერфორმანსის თეატრისა” (დამაარსებელი-მულტიმედია არტისტი, პოეტი, დავით ჩიხლაძე) და ამ თეატრში აქტიურად მოღვაწეობს, ინტერვალებით, 2009 წლამდე….
2000 წლიდან, გიორგი ბუნდოვანი მუდმივად მონაწილეობს ხელოვნების ფესტივალ—“მზიურში”, რომელიც ყოველ ზაფხულს იმართებოდა მზიურ ქალაქში. ასევე მონაწილეა ერთადერთი, ხელოვნების ფესტივალისა-“მატარებელი”, რომელმაც მოიარა მთელი საქართველო და სხვადასხვა დარგის ხელოვანები გააერთიანა…. 2000, 2001-2 წლებში, გიორგი ბუნდოვანმა მიიღო აქტიური მონაწილეობა, თავისი კოლეგისა და მეგობრის, მულტიმედია–არტისტისა და პოეტის–მიხეილ გისტის პერфორმანსების სერიაში—“ფენიქსია’, კულინ-არტი”, “დარგვა-გორურა”, “კრემი” და ამ სერიის კულმინაცია იყო 2001 წლის 11 სექტემბერს, მიხეილ გისტის ცოცხლად დამარხვის კონცეპტუალური აქცია!—ყველა ეს არტისტული ღონისძიება ტარდებოდა მზიურ-ქალაქში, რაზეც არაერთხელ დაიწერა პრესაში და გაშუქდა მას-მედიით. სევე სხვადასხვა ხელოვანთა და არტისტთა ერთობლივი აქციები და სეიშენები—დანგრეულ აბრეშუმის ფაბრიკასა და ქარვასლაში (2001-2002 წლები, “ინტერდისციპლინარული სეიშენი”, “გასტრონომი-ა”, და სხვა მრავალი……)

გიორგი ბუნდოვანს, გარდა ზემოთხსენებული 2 პოეტური ერთობლივი კრებულისა, გამოცემული აქვს კიდევ 3 პოეტური კრებული (გამომცემლობა – კავკასიური სახლი), “სიწყნარის დაკანონება”, პერსონალური, “ათვლის წერტილი”–მეუღლესთან, პოეტ-მარიკა ჟორჟოლიანთან ერთად და პერსონალური რჩეული-“ანტიყოფის მანიфესტი”.

გ.ბუნდოვანი, კავკასიურ სახლში მუდმივად აწყობს სხვადასხვა ლიტერატურულ და არტ-საღამოებს…. მიცემული აქვს ათობით ტელე თუ პრეს-ინტერვიუ…. მონაწილეობდა სხვადასხვა ლიტერატურულ რადიო გადაცემებში.

2006 წელს, გიორგი ბუნდოვანი კრავს არტისტებისგან ჯგუფს და იწყებს მინი-არტ-ფილმების გადაღებებს. ამ ჯგუფში, რომელსაც 2010 წელს ეწოდა—“სტიგმატი” , მაშინ შედიოდნენ–პოეტი, მარიკა ჟორჟოლიანი, პოეტი და მულტიმედია-არტისტი–მიხეილ გისტი, პოეტი, მწერალი, ლიტერატურული კრიტიკოსი და თვითნასწავლი მხატვარი–მარსიანი, ბალერინა და ფოტოარტისტი–ირინა ხუციშვილი და ფილოსოფოსი, პოლიტოლოგი, პუბლიცისტი და პოეტი-ელიზბარ ელიზბარაშვილი. გ.ბუნდოვანმა, ხსენებულ არტისტებთან ერთად თანაავტორობითა და მათი იდეური მხარდაჭერით გადაიღო 23 მინი ფილმი. ესაა გამიზნულად, დაბალი რეზოლუციით (ანუ დაბალი ტექნოლოგიითა და ხარისხით) გადაღებული და დამონტაჟებული, უკიდურესად არაორდინალური, ანდერგრაუნდული, ღრმა ფსიქოლოგიური, ეკლექტური ფილმები, ოდნავ დეპრესიულიც, შიზოფრენიულიც და სადღაც მაზოხისტურიც..! ფილმების გადაღება ხდებოდა სპონტანურად, იმპროვიზირებულად, ყოველგვარი წინასწარ დაგეგმვისა და სცენარების გარეშე!

ამ ფილმებმა 4 წელი გაატარეს თაროებზე და პირველად, 8.04.10-ში, რუსთაველის 28-ში მდებარე “როკ-კლუბში” მოხდა მათი მცირე ნაწილის პრეზენტირება, კამერულ წრეში! არტისტები იმყოფებიან მუდმივ ძიებაში. ფილმების არსი მდგომარეობს შემდეგში—ანტიყოფა, ანტიესთეტიკა, ანტიკულტურა და არაფორმალურობის მუდმივი განცდა, რაც ვერ მოდის შესაბამისობაში დაწესებულ კლიშეებთან!!..

გ.ბუნდოვანმა თავის არტ-ჯგუფ-“სტიგმატთან” ერთად (მათი 14 მინი-პოეტური ფილმით) მონაწილეობა მიიღეს მე-3 საერთაშორისო არტ-ფესტივალში “არტისტერიუმი -2010” და ფესტივალის კატალოგშიც დაფიქსირდნენ!

2011 წლიდან, გიორგი ბუნდოვანი, მწერალ და საზოგადო მოღვაწესთან–ნაირა გელაშვილთან ერთად ”კავკასიურ სახლში” ხსნის ლიტერატურულ არტ-კაфე–”D N M”-ს, რომლის ერთ-ერთი მხატვრული ორგანიზატორიც და წამყვანიც ხდება…

გ. ბუნდოვანი კიდევ აპირებს, გადახალისებულ შემოქმედებით ჯგუფთან ერთად, მსგავსი არაორდინალური ფილმების გადაღებას და შემდგომში მათ პრეზენტირებას..!

მულტი-მედია არტ ჯგუფი -”STIGMAT”-ი და მისი ”დაბალი რეზოლუციის ვიდეო” მინი არტ- ფილმები (კინო-პოეზია)-FILM POETRY

მულტი-მედია შემოქმედებითი არტ ჯგუფი ”სტიგმატი”, ჯგუფის ფორმით ჩამოყალიბდა 2006 წელს. მასში არაფორმალური და მარგინალური სულისკვეთებისა და ბუნტარული შემოქმედებითი მუხტის არტისტები გაერთიანდნენ.

ჯგუფი ჩამოაყალიბა პოეტმა, მულტი-მედია არტისტმა–გიორგი ბუნდოვანმა.

ამჟამად ჯგუფის ძირითად შემადგენლობაში არიან არტისტები: გიორგი ბუნდოვანი, მიხეილ გისტი, ელენე ცაგარეიშვილი, მარიკა ჟორჟოლიანი, ალფრედ კარკლინისი, მანანა დარსალია.

2006 წელს ჯგუფურ გადაღებებში ასევე მონაწილეობდნენ : ყოფილი ბალერინა და ამჟამად ფოტოარტისტი-ირინა ხუციშვილი, პოლიტოლოგი, პუბლიცისტი და ფილოსოფოსი–ელიზბარ ელიზბარაშვილი, პოეტი-რობინზონ კახიძე, ლიტერატორი–მარსიანი და მადლენა კობახიძე.

გიორგი ბუნდოვანის, ელიზბარ ელიზბარაშვილის და მიხეილ გისტის, როგორც ჯგუფის ძირითადი მამოძრავებელი ძალის არტისტების ერთობლივი ძალისხმევით, თანაავტორობითა და იდეური ურთიერთთანამშრომლობით, 2006 წელს შეიქმნა 22 მინი-არტ ფილმი, რომლების შემდგომი ბედი გახლდათ 4 წელი თაროზე დება.
ჯგუფი ფაქტიურად დაიშალა ამ წლების მანძილზე და 2010 წელს მოხდა ჯგუფის რეანიმირება გ.ბუნდოვანისა და მ.გისტის მიერ და ერთობლივად, სახელის – ”STIGMAT”-ის შერჩევაც.

ფილმების გადაღება და მონტაჟი ხდებოდა და ხდება, გამიზნულად, დაბალი ტექნოლოგიით, ანუ დაბალი ხარისხით და კუსტარული ტექნიკით, რაც ქმნის თავისებურ ეფექტსა და ხიბლს. ამგვარი ტექნოლოგიით გადაღებულ ფილმებს–”დაბალი რეზოლუციის ვიდეოს” უწოდებენ. (გადაღება ხდება მობილური ტელეფონებით, დაბალი პიქსელიზაციის ციფრული ფოტო-აპარატებით, სამოყვარულო მინი-დივი-კამერებით და ზოგჯერ ძველი 8 მილიმეტრიანი კინო აპარატით. გ.ბუნდოვანმა ძველი ფილმების დიდი ნაწილი გადაამუშავა და დახვეწა და უკვე არაერთი ახალიც გადაიღო. პირველი პრეზენტაცია მინი კინო-ნიმუშებისა შედგა 8.04.10, რუსთაველის 28-ში მდებარე ”როკ-კლუბში” ლიტერატურული საიტის–lib.ge -ს დამაარსებლისა და ხელმძღვანელის, პოეტ-გიორგი კეკელიძის და როკ კლუბის დირექტორის –ეკატერინე ლემონჯავას დახმარებით, ასევე 21.05.10-ში შედგა მეორე პრეზენტაცია და ჩვენება -”ნიუ არტ კაфეში”, ორბელიანის 31-ში, კაфეს მფლობელისა და ხელოვნებათმცოდნე-რუსუდან ოატის დახმარებითა და ხელშეწყობით. ასევე, 1-2-3.07.10. გ.ლეონიძის სახელობის სახელმწიფო ლიტერატურის მუზეუმში, ერთობლივ არტისტულ ვორქშოპში-”სიტყვები-WORDS”, შედგა ჯგუფ-”STIGMAT”-ის ფილმების მესამე პრეზენტაცია.

ამ მინი-არტ ფილმების კონცეპცია დამყარებულია არაფორმალობის მუდმივ განცდასა და ამის დემონსტრირებაზე! ფილმები იქმნება სპონტანურად, ყოველგვარი წინასწარ დაწერილი სცენარების გარეშე, გამომდინარე გადაღებების ადგილმდებარეობიდან და არტისტების შინაგანი განწყობიდან.

მხოლოდ მ.გისტისა და გ. ბუნდოვანის მოკლე-მოკლე არტისტული მითითებებისა და სპონტანური არტ-იდეების, ზოგჯერ, გათვალისწინებით. ასევე სხვა არტისტების იდეებისაც. ჯგუფში მუშაობა ხდებოდა და ამჟამადაც ხდება კრეატიულ ბაზისზე ძრითადად! თუმცა დღემდე ყოველგვარი დაფინანსებისა და დასპონსორების გარეშე–ანუ სრულ ენთუზიაზმზე!

20.07.10., კულტურულ ურთიერთობათა ცენტრ–”კავკასიურ სახლში” მოეწყო ჯგუფ-”STIGMAT”-ის მინი არტ-ფილმების მე-4, მორიგი პრეზენტაცია-განხილვა. ამ კინო-მიმდინარეობას, გ. ბუნდოვანმა უწოდა-“კინო-პოეზია–FILM’S POETRY”!.. გ.ბუნდოვანისათვის, როგორც პოეტისათვის, პირველ რიგში, ეს არის, ასე ვთქვათ, პოეტური ფილმები. მათში ავტორი ცდილობს ჩადოს ის გრძნობა და მისტერია, რაც ლექსებში ვერ გამოხატა აქამდე… მით უფრო, რომ 27.03.09-ში, პერфორმანსის — ”გამომშვიდობება მკვდარ პოეზიასთან–პოეზიის პანაშვიდი!”–ს შემდეგ, რომელიც ასევე ”კავკასიურ სახლში” ჩაატარა გ.ბუნდოვანმა, იგი ლექსებს თითქმის აღარ წერს და მთელს თავის შემოქმედებითსა თუ ინტელექტუალურ პოტენციალს ახმარს ამ ფილმების შექმნას! –“ამ ფილმების მაყურებელი ყველანაირი წრისა და ფენის წარმომადგენელი შეიძლება იყოს. ყოველგვარი, მათ მიერ მიღებული და გამოთქმული შთაბეჭდილება, ჩემთვის, როგორც ამ ფილმების რეჟისორისათვის, საინტერესო და მისაღებია. ყოფილა შემთხვევები, როდესაც ზოგ ადამიანს, ამ ფილმების ნახვისას დაუტოვებია დარბაზი, ან მცირე დეპრესია განუცდია, ანდა შემდეგ გასჩენია აზრი, რომ ისინი ზომაზე მეტად ეკლექტურია, არეულ-დარეული, ჟანრობრივად გაუწონასწორებელი, პერსონაჟებით ღარიბი და გაწელილი… მე კი ვაცხადებ — ზუსტად ეს იყო ჩემი მიზანიც! -დამერღვია ყოველგვარი არსებული კინო-სტანდარტი, კლიშეები და სტილისტიკა. ეს არის მოკლემეტრაჟიანი ავანგარდისტული კინონიმუშები! ეს არაა–ვიდეო-არტი, რაშიც ხშირად ერევათ ჩემი ფილმები…”. ერთ-ერთი მაყურებლის აზრით — ”ეს ფილმები, ასეთად მყოფნი და არსებულნი, ერთგვარად ფსიქოთერაპიულ ეფექტსაც ახდენს მაყურებლზე, ზუსტად ამ, თავისი გაუწონასწორებლობის და ეკლექტიზმის გამო” –განაცხადა არტისტმა და სიურეალისტმა მხატვარმა-დავით მეტრეველმა, ბოლო ჩვენებისას. ხოლო მე-2 ჩვენებაზე, ”ნიუ არტ კაфე”-ში, იგივე დავით მეტრეველმა, როდესაც რამოდენიმე ადამიანმა შუა ჩვენებისას დსტოვა დარბაზი, საჯაროდ თქვა–”ზუსტად ამას ველოდი და ამოვისუნთქეო..”. — “მე მიზნად მქონდა, ადამიანებს ამ ფილმებში დაენახათ თავიანთი ბუნების ფარული მხარეები, რომლებიც თითქმის ყოველ ჩენთაგანშია, ეცნოთ თავისი იდუმალი და მიმალული მე” – განაგრძობს გ.ბუნდოვანი. –“უკომპლექსოდ დაეტოვებინათ დარბაზი, ერთგვარ ტრანსულ მდგომარეობაში, ტრანსულ და ამავე დროს მედიტაციურ განწყობაზე”- ეს კი ისევ დავით მეტრეველის სიტყვებია. მან პირველმა განაცხადა, ჯგუ–”STIGMAT”-ის მე-2 ჩვენებაზე, ”ნიუ არტ კაфეში”, რომ ტრანსი განიცადა ამ ფილმების ყურებით და სხვათაშორის სურვილიც გამოთქვა გადაღებებში მონაწილეობის მიღებისა. ხოლო თანამედროვე ქართველმა მხატვარმა და არტისტმა–ოლეგ ტიმჩენკომ, ასევე მე-4 ჩვენებაზე, კავკასიურ სახლში, განხილვისას დასძინა, რომ მისთვის კი ძალზედ ძნელია, ასე უცბად შთაბეჭდილებების გამოთქმა, მაგრამ ის კი დააზუსტა–რომ ფილმებში აბსოლუტურად ზუსტად იყო, აქცენტები დასმული. აღნიშნა წამყვანი არტისტის–მიხეილ გისტის საოცარი მონუმენტალურობა, ერთგვარი ”ამაზრზენობითა და სიგიჟით”, რაც ამ არტისტის თამაშს ძალიან შთამბეჭდავს ხდის!.. ოლეგ ტიმჩენკომ ასევე განაცხადა, რომ მუსიკა ძალიან კარგადაა შერჩეული ამ მინი-ფილმებში. იქვე გამოვიდა სიტყვით თანამედროვე ავანგარდისტი მხატვარი, არტისტი და პოეტი–თემო ჯავახი, რომელმაც ფილმების განხილვისას, განაცხადა, რომ თავადაც მსგავ სტილში — ანუ ”დაბალ რეზოლუციაში” უმუშავია და არაერთი ნამუშევარი აქვს შექმნილი და იმის განცხადება, რომ ეს სიახლეა ჩვენს არტ-რეალობაში, ცოტა უხერხულიაო, და დასვა რამოდენიმე შეკითხვაც, იმის შესახებ, თუ გ. ბუნდოვანს, როგორც რეჟისორს, რისი თქმა და გამოხატვა სურდა ამ ფილმებით, რა პირადი განწყობა, თუ აზრი ამოძრავებდა მათი შექმნისას? რაზეც გ. ბუნდოვანმა განუცხადა, რომ–ყოველ კონკრეტულ ნამუშევარს თავისი ინდივიდუალური განწყობითა და მიდგომით იღებდა, რომ თითქმის 90%-ით, ამ ფილმებში არის იმპროვიზაცია, გამომდინარე იმ მომენტში არტისტების განწყობიდან და შინაგან სულიერი მდგომარეობიდან. რომ ამ ფილმებით, მისთვის უმთავრესი იყო, გადმოეცა წმინდა ადამიანური, თანაც არაადექვატური და არაორდინალური მისტერია, რომელიც ყველა ჩვენთაგანშია მიმალული და გარეთ გამოღწევას ლამობს. გ.ბუნდოვანმა ისიც უთხრა თემო ჯავახს, რომ მისი, მსგავსი ტექნოლოგიითა თუ სტილით გადაღებული ნამუშევრები ნამდვილად არასოდეს უინახია, პირველად ესმის ამის შესახებ და გამოთქვა სურვილი, მათი ნახვისა. ხოლო საქართველოს დამსახურებულმა მხატვარმა და პარიზის ხელოვნების აკადემიის მუდმივმა წევრმა საქართველოდან– რევაზ ადამიამ, განხილვისას დასძინა: –როდესაც ყოველწლიური მიწვევებით იმყოფება ხოლმე პარიზში, პომპიდუს ხელოვნების ცენტრში და იქ თვეობით მუშაობს, ხშირად უჩვენებენ აკადემიის წევრებს, სხვადასხვა კინო-ექსპერიმენტებს და არაერთი ექსპერიმენტი უნახავს იქ, მაგრამ ასეთი ღრმა შთაბეჭდილება მასზე, როგორც ხელოვან ადამიანზე, ჯერ არცერთს არ მოუხდენია, როგორიც ჯგუფ-”STIGMAT”-ის ფილმებს!.. — “ესაა წმინდა წყლის კინო ექსპერიმენტი, თანაც საკმაოდ წარმატებული და ღრმა!” — განაცხადა რეზო ადამიამ.

2010 წლის 2-10 ოქტომბრის ჩათვლით, მულტიმედია არტ-ჯგუფმა-“STIGMAT” -მა მონაწილეობა მიიღო თბილისში, ქარვასლაში, მესამე საერთაშორისო არტ-фესტივალში–“ARTISTERIUM-2010”, სადაც წარმოადგინა 14 მინი-ფილმი, აქედან 9 სრულიად ახალი და საგანგებოდ ამ ფესტივალისათვის შექმნილი, ფესტივალის თემაზე-“წარმოიდგინე მომავალი”… “STIGMAT”-ი შესულია “ARTISTERIUM-2010”-ის კატალოგში.

30.10.010-ში, “ROCK CLUB”-ში შედგა მულტიმედია არტ-ჯგუფ “STIGMAT”-ის და ყაზახეთიდან არტ-დუეტ “ZITABL”-ის მინი ფილმების ერთობლივი ჩვენება-პრეზენტაცია. წარმოდგენილი იყო ამ ორი შემოქმედებითი ჯგუფის 5-5 ფილმი, რის შემდგომაც, ჯგუფმა-“STIGMAT”-მა წარმოადგინა ახალი ცოცხალი პერфორმანსი-“A MONUMENTAL FETISH”. ამ საღამოს ორგანიზატორი იყო არტისტი-გიორგი ბუნდოვანი, რომელსაც უკვე მეორედ მხარში დაუდგა “როკ კლუბი” და ლიტერატურული საიტი–“lib.ge”…

13.12.2010-ში, კინოთეატრ- ”ამირანის” ლიტერატურული კაФეს კინო დარბაზში შედგა ჯგუფ ”STIGMAT”-ის 8 ფილმის მორიგი ჩვენება, რაზეც საგანგებო მადლობა ქალბატ. ნინო ჟვანიას!…

და ბოლოს, გ. ბუნდოვანი, როგორც ჯგუფის ხელმძღვანელი და რეჟისორი, ამატებს — “ჯგუფი ”STIGMAT” -ი არ გაჩერდება, მიუხედავად მუდმივი და მზარდი ეკონომიკური თუ სოციალური პრობლემებისა, მიუხედავად დასის არამდგრადობისა. ჩვენ გავაგრძელებთ თანამედროვე ანდერგრაუნდული მინი-კინოს (მოკლემეტრაჟიანი ავანგარდისტული ფილმები) სფეროში აქტიურ მუშაობას და სულ მალე ახალ ფილმებსა და მათ პრეზენტაციებს შევთავაზებთ ფართო საზოგადოებას…”

როგორც თავად ამბობს ჯგუფის ხელმძღვანელი და რეჟისორი–ამ არაორდინალურ არტ-სფეროში ყოფნა, მისი მუდმივი და ჩვეული სტიქიაა, როგორც თევზისთვის — წყალი! აქედან გამომდინარე, ეს ფილმები მისთვის, ზუსტად იმის გადმოცემის კარგი საშუალებაა, რასაც იგი წლების მანძილზე ერთგულად ემსახურებოდა, ზოგადად, ხელოვნებაში!

01.05.2011-ში, საქართველოს ტელევიზიის 1 არხზე გავიდა გადაცემა-“პილოტი”, რომელშიც ახალბედა ჟურნალისტების გუნდმა–“პარაშუტი” წარმოადგინა 15 წუთიანი საკონკურსო სიუჟეტი, თემაზე-“ინდივიდი და საზოგადოება”, რომელშიც არტ-ჯგუფ- “STIGMAT”-ს დაეთმო მნიშვნელოვანი ადგილი… ასევე, 2011 წლის მაისში გამოვიდა ჟურნალ-“დრო მშვიდობისა”-ს მესამე ნომერი, რომელშიც გამოქვეყნდა წერილი “STIGMAT”-ზე, სათაურით–“451 გრადუსი ფარენჰეიტით”! ამ ორ, ჯგუფისათვის უმნიშვნელოვანეს მოვლენაზე, განსაკუთრებულ მადლობას ვუხდით გუნდ-“პარაშუტს” და “დრო მშვიდობისას” რედაქტორს-ალექსანდრე ლორთქიფანიძეს დაჟურნალისტ–თამარ ფოლადაშვილს!

9.06.2011-ში, საქართველოს ეროვნულ ბიბლიოთეკაში (საჯაროში) შედგა არტ-ჯგუფ “STIGMAT”-ის უახლესი ფილმების პრეზენტაცია, რომელიც გააპიარა, გახსნა და საზოგადოებას წარუდგინა, ელექტრონულმა ბიბლიოთეკამ–lib.ge-მ! ჩვენებას დაესწრო მინიმუმ 70 ადამიანი…

2011 წლის 13 მაისს კი გაფორმდა შეთანხმება ლიტერატურულ პორტალ– lib.ge – სა და მულტიმედია არტ-ჯგუფ “STIGMAT”-ს შორის:

“მულტიმედია არტ-ჯგუფ „STIGMAT” სა და lib.ge-ს შორის გაფორმდა შემდეგი შეთანხმება:

ლიტერატურული საიტი lib.ge ხდება მულტიმედია არტ-ჯგუფ „STIGMAT”-ის პრომოუტერი! ჯგუფი „STIGMAT”-ი იღებს ვალდებულებას, საჭიროების შემთხვევაში, მონაწილეობა მიიღოს lib.ge-ს მიერ დაგეგმილ არტ-ღონისძიებებში და კულტურის სფეროში აქტიურად ითანამშრომლოს მასთან. “

პორტალ Lib.ge-ზე მალე გაიხსნება „STIGMAT”-ის კუთვნილი გვერდი-ბმული.

— ჯგუფ–”სტიგმატის” ხელმძღვანელი და რეჟისორ-ოპერატორი–მულტი-მედია არტისტი, გიორგი ბუნდოვანი
იწვევს, გადაღებებში მონაწილეობის მისაღებად, ნებისმიერ ენთუზიასტ ადამიანს და სიამოვნებით სთავაზობს მათ შემოქმედებით თანამშრომლობას…

« Newer Posts - Older Posts »

კატეგორიები